Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Inschrijvingsdocumenten, doktersattesten, examens, schoolagenda's, puntenlijsten, rapporten? Het zijn maar enkele voorbeelden van de vele documenten die in het schoolarchief terecht komen. In het huidige digitale tijdperk van elektronische leeromgevingen, mailverkeer en computernetwerken is het onder controle houden van deze in- en uitstroom alleen maar moeilijker geworden. Welke documenten mogen vernietigd worden? Welke moeten bewaard worden? Waar en hoe kan het archief veilig bewaard worden En hoe lang? Deze pocket is de leidraad voor het papieren en digitale document- en archiefbeheer in onderwijsinstellingen. Voor het eerst worden de toepassingen die zijn ontwikkeld in de sector van het archief- en documentbeheer toegepast op de specifieke problematiek van archief- en documentbeheer bij scholen. Deze praktische gids is bedoeld voor schooladministraties en archiefverantwoordelijken en reikt hen enkele op maat gemaakte tools aan
Archivistics --- archieven --- documentbeheer --- Public buildings --- Archives --- Schools --- Belgium --- C6 --- archiefwezen --- onderwijsinstellingen --- 120145.jpg --- Schoolarchieven ; Vlaanderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Archieven --- Scholen --- Documentmanagement --- Onderwijs --- Archief --- School (instelling) --- Informatiemanagement --- Digitalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Public buildings --- schools [buildings] --- onderwijsvormen --- welzijnswerk --- gezondheidszorg --- schoolgebouwen --- Groningen --- Onderwijs --- Brede school --- Nederland --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Onderwijsbeleid --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
700.4 --- 05 <493> --- kunst --- onderwijs --- #VCV tijdschrift ruil --- #C91TS-g --- 620 Kunst --- tijdschriften interieur --- Vlaanderen --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- Rubriek serials: architectuur, stedenbouw en bouw --- 950 --- Kunst --- 700.2 --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Algemene tij000508633 dschriften --- Art --- art [fine art] --- fine arts [discipline] --- museums [buildings] --- beeldende kunst --- musea --- plastische opvoeding --- Flanders --- museum --- Huis van Alijn --- art [discipline] --- mode --- Huis van Alijn.
Choose an application
1200 F.
urban studies --- naval bases --- Environmental planning --- fortifications --- military history --- Public buildings --- fortresses --- anno 1800-1899 --- United States --- Europe --- Amerika --- Aménagement du territoire --- Amérique --- Architecture --- Armée --- Bouwkunst --- Europa --- Geschiedenis van de nieuwste tijden --- Histoire contemporaine --- Leger --- Navires --- Ruimtelijke ordening --- Vaartuigen --- Bâtiment, histoire --- Fortifications --- Histoire --- Pays-Bas (anciens) --- USA Etats-Unis d'Amérique --- 725.182 --- Versterkingskunst. Forten. Vestingen --- 725.182 Versterkingskunst. Forten. Vestingen --- Volwassenen, historici --- C6 --- Jezuïeten - Noord-Belgische provincie (1935-) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- fortifications [built environment] --- United States of America --- comprehensive plans [reports] --- military buildings
Choose an application
Er heerst een grote 'bouwnood' bij de Vlaamse scholen. Om aan deze nood tegemoet te komen, nam de Vlaamse Regering in 2006 twee beslissingen: vanuit de reguliere financiering jaarlijks meer middelen investeren in schoolgebouwen en een eenmalige financiële inhaalbeweging via publiek-private samenwerking (PPS). Meer scholen zullen aldus ruimte krijgen om hun bouw- en verbouwplannen werkelijkheid te zien worden. Maar ook zonder financiële krapte is er een probleem. Vaak bestaat er een discrepantie tussen de infrastructuur en de maatschappelijke en onderwijskundige ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld het inclusief onderwijs. Doorgaans ontbreekt het schooldirecties en -besturen aan tijd om zich inhoudelijk te verdiepen in het onderwerp. Bovendien voelen ze zich vaak onvoldoende competent om het bouwproces van een school te leiden en hun ideen in de juiste technische taal te communiceren naar de architect toe. Dit boek wil schooldirectie, -bestuur en -team inhoudelijk sterker maken als partners In een ontwerp- en bouwproces. De verantwoordelijkheid voor een kwaliteitsvol schoolgebouw wordt mee in handen van de schooldirecties en het schoolteam gelegd. Het bouwproces wordt door de auteurs zowel in de tijd als in de ruimte bekeken. Het eerste deel van het boek beschrijft de verschillende stappen van het bouwproces. Het tweede deel gaat dieper in op de achterliggende visie van de schoolarchitectuur. Daarbij gaat het niet alleen over 'het gebouw', maar ook over de omgeving waarin het is ingeplant, het domein waarop het zich situeert n het microniveau van de 'kamer', d.w.z. de lokalen of min of meer afgebakende ruimtes waaraan een bepaald gebruik is toegeschreven: klaslokalen, de werkplaatsen, de bibliotheek, ... Ten slotte biedt het boek een checklist met lle vragen die de school zich als bouwheer gedurende het bouwproces moet stellen. Dit praktische hulpmiddel wil scholen ondersteunen zodat ze mee de verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor het construeren van een kwaliteitsvol schoolgebouw.
Scholen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Architectuur. --- Onderwijsbeleid. --- public buildings [governmental buildings] --- schools [buildings] --- bouwplanning --- schoolbeleid --- schoolhouses --- School management --- Public buildings --- schoolgebouwen --- 727.1 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 727 --- Architectuur ; scholenbouw ; België ; gidsen --- Schoolgebouwen ; Vlaanderen ; bouwproces --- scholenbouw --- 450.2 --- 458.2 --- 718.5 --- Schoolgebouwen --- Schoolmanagement --- Schoolinrichting --- schoolinrichting --- Schoolarchitectuur --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Scholen (architectuur) --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Inrichting van scholen --- Scholenbouw --- Architectuur --- Onderwijs --- Architectuur ; scholenbouw ; België ; gidsen --- Schoolgebouw --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
History --- Religious architecture --- religious building fixtures --- topography [image-making] --- muurschilderkunst --- kerkelijke kunst --- architecture [discipline] --- mural painting [image-making] --- Painting --- anno 500-1499 --- Flanders --- Wall paintings --- Conservation --- C6 --- kunstwetenschap --- middeleeuwen (x) --- C3 --- schilderkunst --- muurschildering (x) --- repertorium --- kerkbouw --- restauratie [kunst ; gebouwen] --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- #A9612A --- Muurschilderingen ; Middeleeuwen ; Vlaanderen --- 75.033 --- #GGSB: Geschiedenis (Middeleeuwen) --- #GGSB: Kunst --- #GGSB: Geschiedenis (West-Vlaanderen) --- #GBIB:SMM --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Kunst en cultuur --- Schilderkunst ; Middeleeuwen --- Mural painting and decoration --- Peinture et décoration murales --- Mural painting and decoration [Medieval ] --- Flanders (Belgium) --- Muurschilderingen--Vlaanderen--geschiedenis --- 739.3 --- Geschiedenis (Middeleeuwen) --- Kunst --- Geschiedenis (West-Vlaanderen) --- 730 --- muurschilderingen --- schilder- en tekenkunst --- peinture et dessin --- Applied arts. Arts and crafts --- decorative arts [discipline]
Choose an application
Antwerpen, Sint-Carolus-Borromeuskerk --- History of education and educational sciences --- Christian religious orders --- Society of Jesus --- St --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999 --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Histoire locale --- Jezuïeten --- Jésuites --- Plaatselijke geschiedenis --- Jesuits --- History --- 378.4 <493 ANTWERPEN> --- 271.5 <493 ANTWERPEN> --- #PBIB:2002.4 --- gelegenheidspublicatie --- overzicht --- geschiedenis --- Jezuïeten - Belgische provincie (1814-1935) --- Antwerpen [gemeente in arrondissement Antwerpen - BE] --- cultuur --- onderwijs --- nieuwe tijd (x) --- nieuwste tijd (x) --- Universitaire Faculteiten Sint-Ignatius, Antwerpen (1965-2003) --- economisch onderwijs (HOBU) (x) --- iconografisch materiaal --- C1 --- #KVHB:Onderwijs; Belgie --- #KVHB:Jezuieten --- #KVHA:Jezuieten; Antwerpen --- #KVHA:Geschiedenis; Jezuieten --- Sociëteit van Jezus --- 37.009 --- 271 --- Antwerpen --- Universiteiten--België--ANTWERPEN --- Jezuïeten--België--ANTWERPEN --- Kerken en religie --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Christelijke religieuze orden --- 271.5 <493 ANTWERPEN> Jezuïeten--België--ANTWERPEN --- 378.4 <493 ANTWERPEN> Universiteiten--België--ANTWERPEN --- History. --- religious orders --- urban history --- stedelijke geschiedenis --- geestelijke orden --- Sint-Carolus-Borromeuskerk [Antwerp] --- tentoonstellingen --- JESUITES --- BELGIQUE --- ANVERS --- HISTOIRE
Choose an application
Art, Belgian --- Gothic revival (Art) --- Kunstgeschiedenis --- Periodes --- neogotiek --- schilderkunst --- beeldhouwkunst --- grafiek --- tekeningen --- toegepaste kunsten --- religieuze kunst --- 19de eeuw --- België --- Architecture --- neogotische kunst --- Gothic Revival --- Bethune, Jean-Baptiste --- anno 1800-1899 --- Belgium --- België [land - BE] --- Bethune, Jean-Baptiste (1821-1894) --- C3 --- C6 --- iconografisch materiaal --- KADOC (x) --- kunstpatrimonium --- kunstwetenschap --- overzicht --- #GGSB: Religieuze kunst --- 7.035 --- architectuur --- Delsaux Jean-Charles --- De Noter P.F --- glasramen --- kerkmeubilair --- negentiende eeuw --- neostijlen --- reliekschrijnen --- (069) --- (493) --- 7.036 --- Neogotiek ; België --- 7.035.3 --- 7.035.3 Kunststijlen: neo-gotiek --- Kunststijlen: neo-gotiek --- Art, Modern --- Arts, Modern --- Revival movements (Art) --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- (Musea. Collecties) --- (België) --- Kunstgeschiedenis ; Realisme. Impressionisme. Naturalisme ; 19de eeuw --- Exhibitions --- Neogotiek --- Religieuze kunst --- Gothic revival (Art) - Belgium - Exhibitions. --- Art, Belgian - 19th century - Exhibitions. --- sculptuur --- 19de eeuw. --- België. --- architecture [discipline]
Choose an application
Art --- anno 1800-1899 --- Belgium --- Beeldhouwkunst --- Catalogues d'expositions --- Kunst --- Peinture --- Schilderkunst --- Sculpture --- Tentoonstellingscatalogi --- realisme --- symbolisme --- impressionisme --- neo-impressionisme --- luminisme --- Les Vingt --- La Libre Esthétique (Brussel) --- 1880 - 1880 --- 1900 - 1880 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- België --- Kunst ; schilderkunst ; België ; Realisme tot Symbolisme ; 1880-1900 --- Les Vingt (Les XX) --- Impressionisme ; Luminisme --- La Libre Esthétique --- 7.036 --- avant-garde --- (069) --- (493) --- 7.036 <493> --- 19e eeuw --- C3 --- schilderkunst --- kunstgeschiedenis --- 7.036(493) --- C6 --- kunstwetenschap --- België [land - BE] --- avant-garde (x) --- KADOC (x) --- iconografisch materiaal --- Kunstgeschiedenis ; Realisme. Impressionisme. Naturalisme ; 19de eeuw --- (Musea. Collecties) --- (België) --- Moderne kunststijlen--België --- Kunst en cultuur --- kunstgeschiedenis België - expressionistische en impressionistische richtingen, functionalisme, naturalisme, realisme en moderne stromingen 2e helft 19e-vroege 20e eeuw --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Exhibitions --- 7.036 <493> Moderne kunststijlen--België --- Les Vingt (1883-1893) --- La Libre Esthétique (1894-1914) --- Art [Modern ] --- 19th century --- Art [Belgian ] --- 700 --- België 19de eeuw --- Symbolisme --- kunst algemeen --- art généralités --- realism [artistic form of expression] --- Symbolist --- 1880 - 1880. --- 1900 - 1880. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- België.
Choose an application
In dit boek komt eerst de methodiek van de schoolgebouwenmonitor aan bod. Hierbij werd vooral veel aandacht gegeven aan de integratie van de monitor in de beleidsvoering en aan een inhoudelijke zoektocht naar geldige kwaliteitsindicatoren. Daarna worden de resultaten van de eerste meting belicht, die plaatsvond in de winter van 2008. Met behulp van een geheel van statistieken en indicatoren brengt de monitor de kwaliteit, het gebruik en het beheer van meer dan 3600 Vlaamse schoolgebouwen in kaart en gaat ze na in hoeverre het beleid haar doelstellingen weet te bereiken. (Bron: covertekst)
School buildings --- statistische kwaliteitscontrole --- prestatie-indicatoren --- kwaliteitsontwikkeling --- hedendaagse architectuur --- openbare gebouwen --- bouwkunde --- Teaching aids --- kwaliteitsmeting --- methoden van het sociaal werk --- schoolgebouwen --- Flanders --- 740 Schoolinfrastructuur --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 727.1 --- 727 --- 351 --- Vlaanderen --- 351.851 --- 69.059.1 --- Scholenbouw ; België ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- Architectuur ; scholen ; België --- Schoolgebouwen ; Vlaanderen ; kwaliteit --- #SBIB:316.334.1O224 --- Schoolgebouwen --- 120166.jpg --- Scholen ; architectuur --- Scholen ; inrichting --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- 69.059.1 Maintenance in general. Inspection. Cleaning --- Maintenance in general. Inspection. Cleaning --- 351.851 Onderwijswetgeving --- Onderwijswetgeving --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Beleid --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- Organisatie van het onderwijs: school --- Flanders (Belgium) --- Infrastructuur --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Schulbau. --- Flandern --- Vlaanderen.
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|