Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Meester over mijn schoolarchief : document- en archiefbeheer in onderwijsinstellingen
Authors: --- ---
ISBN: 9782509007896 Year: 2010 Volume: *1 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inschrijvingsdocumenten, doktersattesten, examens, schoolagenda's, puntenlijsten, rapporten? Het zijn maar enkele voorbeelden van de vele documenten die in het schoolarchief terecht komen. In het huidige digitale tijdperk van elektronische leeromgevingen, mailverkeer en computernetwerken is het onder controle houden van deze in- en uitstroom alleen maar moeilijker geworden. Welke documenten mogen vernietigd worden? Welke moeten bewaard worden? Waar en hoe kan het archief veilig bewaard worden En hoe lang? Deze pocket is de leidraad voor het papieren en digitale document- en archiefbeheer in onderwijsinstellingen. Voor het eerst worden de toepassingen die zijn ontwikkeld in de sector van het archief- en documentbeheer toegepast op de specifieke problematiek van archief- en documentbeheer bij scholen. Deze praktische gids is bedoeld voor schooladministraties en archiefverantwoordelijken en reikt hen enkele op maat gemaakte tools aan


Book
Kijken door het venster : onderzoek naar acht jaar vensterscholen in Nederland
Authors: ---
ISBN: 9066656034 Year: 2004 Publisher: Amsterdam SWP


Book
De school als bouwheer
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030193579 9789030194040 Year: 2008 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er heerst een grote 'bouwnood' bij de Vlaamse scholen. Om aan deze nood tegemoet te komen, nam de Vlaamse Regering in 2006 twee beslissingen: vanuit de reguliere financiering jaarlijks meer middelen investeren in schoolgebouwen en een eenmalige financiële inhaalbeweging via publiek-private samenwerking (PPS). Meer scholen zullen aldus ruimte krijgen om hun bouw- en verbouwplannen werkelijkheid te zien worden. Maar ook zonder financiële krapte is er een probleem. Vaak bestaat er een discrepantie tussen de infrastructuur en de maatschappelijke en onderwijskundige ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld het inclusief onderwijs. Doorgaans ontbreekt het schooldirecties en -besturen aan tijd om zich inhoudelijk te verdiepen in het onderwerp. Bovendien voelen ze zich vaak onvoldoende competent om het bouwproces van een school te leiden en hun ideen in de juiste technische taal te communiceren naar de architect toe. Dit boek wil schooldirectie, -bestuur en -team inhoudelijk sterker maken als partners In een ontwerp- en bouwproces. De verantwoordelijkheid voor een kwaliteitsvol schoolgebouw wordt mee in handen van de schooldirecties en het schoolteam gelegd. Het bouwproces wordt door de auteurs zowel in de tijd als in de ruimte bekeken. Het eerste deel van het boek beschrijft de verschillende stappen van het bouwproces. Het tweede deel gaat dieper in op de achterliggende visie van de schoolarchitectuur. Daarbij gaat het niet alleen over 'het gebouw', maar ook over de omgeving waarin het is ingeplant, het domein waarop het zich situeert n het microniveau van de 'kamer', d.w.z. de lokalen of min of meer afgebakende ruimtes waaraan een bepaald gebruik is toegeschreven: klaslokalen, de werkplaatsen, de bibliotheek, ... Ten slotte biedt het boek een checklist met lle vragen die de school zich als bouwheer gedurende het bouwproces moet stellen. Dit praktische hulpmiddel wil scholen ondersteunen zodat ze mee de verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor het construeren van een kwaliteitsvol schoolgebouw.


Book
Middeleeuwse muurschilderingen in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9040300321 9789040300325 Year: 1994 Volume: 2 Publisher: Brussel Monumenten en Landschappen


Book
Antwerpen en de jezuïeten 1562 - 2002
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9090161228 9789090161228 Year: 2002 Publisher: Antwerpen UFSIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Neogotiek in België
Authors: --- ---
ISBN: 9020924346 9789020924343 Year: 1994 Publisher: Tielt Lannoo


Book
Van realisme tot symbolisme. De Belgische avant-garde 1880-1900
Authors: ---
ISBN: 9055440590 Year: 1995 Publisher: Brugge Ludion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Art --- anno 1800-1899 --- Belgium --- Beeldhouwkunst --- Catalogues d'expositions --- Kunst --- Peinture --- Schilderkunst --- Sculpture --- Tentoonstellingscatalogi --- realisme --- symbolisme --- impressionisme --- neo-impressionisme --- luminisme --- Les Vingt --- La Libre Esthétique (Brussel) --- 1880 - 1880 --- 1900 - 1880 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- België --- Kunst ; schilderkunst ; België ; Realisme tot Symbolisme ; 1880-1900 --- Les Vingt (Les XX) --- Impressionisme ; Luminisme --- La Libre Esthétique --- 7.036 --- avant-garde --- (069) --- (493) --- 7.036 <493> --- 19e eeuw --- C3 --- schilderkunst --- kunstgeschiedenis --- 7.036(493) --- C6 --- kunstwetenschap --- België [land - BE] --- avant-garde (x) --- KADOC (x) --- iconografisch materiaal --- Kunstgeschiedenis ; Realisme. Impressionisme. Naturalisme ; 19de eeuw --- (Musea. Collecties) --- (België) --- Moderne kunststijlen--België --- Kunst en cultuur --- kunstgeschiedenis België - expressionistische en impressionistische richtingen, functionalisme, naturalisme, realisme en moderne stromingen 2e helft 19e-vroege 20e eeuw --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Exhibitions --- 7.036 <493> Moderne kunststijlen--België --- Les Vingt (1883-1893) --- La Libre Esthétique (1894-1914) --- Art [Modern ] --- 19th century --- Art [Belgian ] --- 700 --- België 19de eeuw --- Symbolisme --- kunst algemeen --- art généralités --- realism [artistic form of expression] --- Symbolist --- 1880 - 1880. --- 1900 - 1880. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- België.


Book
De schoolgebouwenmonitor 2008 : indicatoren voor de kwaliteit van de schoolgebouwen in Vlaanderen
Author:
ISBN: 9789044125603 9044125605 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek komt eerst de methodiek van de schoolgebouwenmonitor aan bod. Hierbij werd vooral veel aandacht gegeven aan de integratie van de monitor in de beleidsvoering en aan een inhoudelijke zoektocht naar geldige kwaliteitsindicatoren. Daarna worden de resultaten van de eerste meting belicht, die plaatsvond in de winter van 2008. Met behulp van een geheel van statistieken en indicatoren brengt de monitor de kwaliteit, het gebruik en het beheer van meer dan 3600 Vlaamse schoolgebouwen in kaart en gaat ze na in hoeverre het beleid haar doelstellingen weet te bereiken. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by